Kenia - Reisverslag uit Meijel, Nederland van wimverdonschot - WaarBenJij.nu Kenia - Reisverslag uit Meijel, Nederland van wimverdonschot - WaarBenJij.nu

Kenia

Blijf op de hoogte en volg

23 Januari 2013 | Nederland, Meijel

Hallo beste lezers,

Inmiddels is dit de 5e dag van mijn verblijf in Kenia, de reis is voorspoedig verlopen, we kwamen s'avonds om p.m. 10uur aan in hotel Ambassy in Nairobi. We hadden nog voldoende puf om samen met Tony, een vriend van Kadogo een pils te pakken in de kroeg Simmers vlak in de buurt. zo leerde ik het uitgaansleven al snel kennen.
Als je zonder vrouw binnen komt vliegen je de complimenten van de dames om de oren en heb je het nodige werk om uit te leggen dat je niet voor hun diensten bent gekomen. Ik vroeg zelfs enkele malen om uit mijn beeld te gaan staan zodat ik van de life band en zijn dansers en danseressen kon genieten, daar had ik meer zin in dan aan hun avances. De volgende dag vroeg ik aan Hans of er geen Deet was waar ik de dames, vaak bloedmooi mee op afstand kon houden. s'Morgens in het hotel bij het ontbijt kwam al een blanke man van middelbare leeftijd met zo'n bloedmooi jong ding eten, hij had nauwelijks meer aandacht voor haar en dacht misschien alleen nog na over de rekening en hoe hij van haar af kon komen.
Op zaterdag zijn we de stad in gegaan, wat rond gekeken om vervolgens naar het Railway museum te gaan waar je alles kun zien en lezen over de otwikkeling van de spoorwegen in Kenia, op een traject van 500miles verloren elke maand 38 arbeiders onder wie veel Indiers het leven..... 2500 in totaal waarvan velen een delicatesse waren voor de leeuwen!
Toen wij het binnen zowat gezien hadden kwamen een aantal jonge meiden, een jongeman en een ietwat slungelige fotograaf binnen. Ik vroeg hun waarvoor ze aan het fotograferen waren, het bleek een fotosessie te zijn voor promotie van deze modellen die graag proffesioneel model wilden worden. ze vroegen mij of ik hen ook wilde fotograferen waar ik natuurlijk meteen toe bereid was en na korte tijd had ik de leiding over hoe te poseren en de beste manier van belichting. De jongeman die ook model wilde worden zei toen hij mijn foto's zag dat belichting heel belangrijk was, ik zei ja en oook de expressie van de dames en natuurlijk ook de achtergrond. Ze wachten nu in spanning op de foto's van hun die ik beloofd heb om op te sturen.
De volgende dag zijn we met Chris, een broer van Kadogo, een schoonzus van haar en haar zoon uit Salzburg naar het National Keniaans museum geweest. Ook dit was zeer de moeite waard.
Op maandag morgen zijn we met de bus naar Kisumu vertrokken, de reis deed een beetje denken aan de busreis in India maar dan met meer respect voor de reiziger. De reis ging door steppes met veel herders en hun schapen, geiten en runderen gevolg door kleine en grootschalige landbouwgebieden en vervolgens door de grootste theeplantages van India..... Overal was het groen door voldoende regen dit jaar.
In Kisumu werden we opgewacht door Kadogo vanwaar we naar een van haar broers huis gingen waar we nu logeren.
een andere broer van haar heeft ernaast een huis laten bouwen waar 240 kinderen naar school gaan. Gisteren hebben we deze bezocht waar voor aanvang van de lessen door alle leerlingen speciaal voor mij werd gezongen. Het was prachtige om hun te bezoeken en erg leerzaam bovendien. Ik kom hier later nog op terug en ga nu weer de stad in op deze warme dag met temperaturen rond de 30gr zoals normaal hier.

Houdoe,

Wim.

  • 23 Januari 2013 - 12:45

    Nico Andries:

    Hallo Wim,
    Bedankt voor je reactie.
    Heel leuk om dit boeiend geschreven verslag te lezen. Dus de dames daar gaan op toeristensafari en jij was het groot wild :) Je valt meteen in bijzondere activiteiten. Ongelooflijk tragische aanleg moet dat geweest zijn van die spoorweg. Ik weet zeker dat je nog verrassingen staan te wachten. Veel plezier en een goede conditie! Houdoe,
    Nico

  • 23 Januari 2013 - 13:03

    Jan Landman:

    hallo Wim,

    Goed te horen dat je veilig aangekomen bent.
    Wat een dynamische stad..lijkt Amsterdam wel...!
    Ben heel benieuw naar het verloop van jullie reis,jullie hebben nu al heel veel bijzondere ontmoetingen gehad.

    Het blijkt dat wij, als amateur fotografen, toch al heel wat foto-techniek hebben, wat leuk dat je die fotosessie mocht doen. ben benieuwd hoe die foto's gelukt zijn.

    Wim, veel succes in Kenia, die voorzichtig..de leeuwen zijn net zo groot als jouw honden..maar bijten harder !

  • 24 Januari 2013 - 09:39

    Elly En John:

    Hallo Wim ,goed te horen dat je goed bent aangekomen ,leuk je verslag te lezen. Veel fotos maken he !
    Groetjes van hier

  • 25 Januari 2013 - 21:44

    Elly Hagens:

    Leuk om jouw avonteren weer te lezsen.Ben benieuwd hoe jij Kenya gaat ervaren.Een ander Kenya waarschijnlijk als wat ik heb gezien!

  • 27 Januari 2013 - 16:25

    Walter En Els:

    Nou Wim, ik geloof dat je weer in je element bent. Goede reis en tot ziens, Walter

  • 28 Januari 2013 - 13:52

    Els En Jo:

    Hoi Wim,
    Wat leuk om je verslagen te lezen van Kenia !!
    Goed aangekomen en meteen weer vol in actie !
    Ik Lees deze verslagen en denk daarbij , wat zou ´t heerlijk zijn om mee te kunnen reizen,maar helaaspindakaas,
    Ik hoop dat je ´n mooie reis hebt en veel foto´s voor Woophy mee brengt !!
    Heel veel plezier, ben voorzichtig met al dat wild en GENIET !!
    Gr. van Els en Jo oet Hoar !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 41304

Voorgaande reizen:

18 Januari 2013 - 13 Februari 2013

Kenia, vakantie en "ontwikkelingshulp.

06 Januari 2012 - 15 Februari 2012

3e maal..... New Zealand

14 November 2009 - 05 December 2009

Mijn eerste reis

14 November 2009 - 05 December 2009

India Goa en omstreken 2009

Landen bezocht: