Gelukkig toch een bui. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van wimverdonschot - WaarBenJij.nu Gelukkig toch een bui. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van wimverdonschot - WaarBenJij.nu

Gelukkig toch een bui.

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg

30 Januari 2008 | Nederland, Amsterdam

Graat vond het vreemd van die wolken en die regenboog, de temperatuur was hier inderdaad enkele graden lager na een korte pittige bui die viel een dag na het vorige bericht. Gisteravond heb ik Geert afgehaald op het vliegveld in Invercargill, toen was het weer fris ondanks de zon, er kwam weer een frisse wind van de zee, de mensen hier lijken daar zeer goed tegen te kunnen, ze lopen gewoon rond of was het 25 graden in plaats van 15 graden,ze zijn hier behoorlijk afgehard door het extreme weer denk ik dan. Vanavond is het weer heerlijk om buiten te zitten.
Geert vond het terug thuiskomen in Putaruru (waar hij 3 jaar heeft gewoond en gewerkt) voor het eerst in 3 jaar, het was een hartelijk weerzien bij de familie Scheres en familie Engels.
Vandaag heb ik een hele dag op de heuvels wei uitgemaaid, dit was behoorlijk spectaculair met al die heuveltjes steil bergop en af (zie foto,s), ik zorgde er steeds voor als de trekker door de vaak erg steile hellingen bergop begon te slippen dat ik nog altijd traploos terug kon schakelen, soms schoof hij schuin iets weg.
Verder nog een paar foto,s van deze heuvels waar je op kunt zien dat er nog steeds bosgrond wordt ontgonnen op de steile hellingen, men wil deze bomen ook weg hebben omdat door de schaduwwerking van de bomen het gras bij warm weer lang nat blijft waardoor er een giftige schimmel zich in gras kan ontwikkelen waar het vee aan dood kan gaan, als hier kans op worden de boeren hiervoor gewaarschuwd.
Ik heb er ook een foto van de melkstal bijgezet voor de boeren die hierin geinteresseerd zijn, het is een zogenaamde 60 stands rotary buitenmelker waarin de 900 koeien in ongeveer 3 uur worden gemolken, voorbehandelen doen ze niet, een man sluit de melkstellen aan ik heb het een keer ongeveer een 300 koeien aansluiten volgehouden "poeh poeh" zeg, en een man neemt ze af en sprayd en let op het in en uitstappen van de koeien.

Voor Nick heb ik er een zoekplaatje bij gedaan, Nick zoek het vogeltje.
Graat, beterschap en je zult wel bedoelen: beter zijn voor en de oude zijn na de carnaval.
Het is niet zo dat dat die boeren een zieke koe hier zo maar laten liggen, deze koe was in de naast gelegen diepe dichtgegroeide sloot gevallen en verdronken, als je 900 koeien op 350ha weiland hebt valt het niet op als je er 1 mist, met het uitdiepen van de sloot kwam het skelet er uit, ik zag deze schedel toevallig liggen liggen ergens halverwege de wei in die hoop slootafval en heb er met wat andere botten als ruggewervels e.d. een compositie van gemaakt.

Jammer van wethouder Geert Verstappen, ook een beetje zijn eigen schuld, ik hoop nu wel dat dat gelazer in Meijel afgelopen is al mogen ze van mij ook wel eens naar het gedrag van die ene ex wethouder en die andere medeaanstichter kijken. Dit is niet goed voor de Meijelse politiek, en maakt een zelfstandig voortbestaan van Meijel wel erg moeilijk.

An, dat weet jij toch wel wat rustiger aan doen is voor mij, je gaf mij zelfs de tip dat dit zou kunnen als de koeien weg zouden zijn.

P.S. de foto's staan bij het vorige bericht.

Houdoe,
Wim.

  • 30 Januari 2008 - 12:16

    An:

    pokkenweer hier. We zouden vanmiddag een uurtje of 4 gaan lopen maar dat gaat een iets kortere tijd worden. Vanaf half 3 wordt het droog volgens de buienradar. Fons maakt zich zorgen dat er teveel milimeters regen vallen. Hij heeft de zeikton op tijd klaar zodat'ie Hans van zijn mest af kan helpen. Dat kan natuurlijk alleen als hij het land nog op kan. De Claas is een paar dagen naar Jack, zijn oud vehikel kon het zware werk niet aan. Er stond trouwens een leuk verhaal in de carnavalskrant en omdat Geert zijn moeder ook Drieka Sjeres heet zal ik het heel kort vertellen. Roel Lammers kumt mih Marielle neeve ut terras van de Bruin. Hij herkeende dor inkele vroalie. Marielle woh wete wie de was. Drie cassieres zih Roel Wie is Drieka Sjeres, vroeg Marielle. Gewoon Drie cassieres zih Roel wir. Is deh familie van Luuk (van Frits) Sjeres vroeg Marielle. Roel snapte nie wah Luuk dur nouw mih te make ha en zeeh un bietje pissig: Drie cassieres van de C1000. Toen viel ut kwartje bij allebei.
    Is Geert inmiddels terug? Laat 'm ff mailen hoe het met Harry gaat. In Meijel zijn de berichten over zijn gezondheid wat wisselend. Het lijkt me wel interessant om het enige echte verhaal te kennen.
    Vreemd dat je nog niet gevraagd hebt hoe het met de teefjes op 4 poten gaat.
    Ik las net de mail van de anderen. Het valt iedereen op dat je zo ontzettend ijverig bent. Je wekt hier in dit koude kikkerland dus een andere indruk. Wat gek eigenlijk.
    Toevallig trof ik maandag Pieter Vestjens. Zijn ouders waren zondag bij de buurvrouw (Mw. de Vries ) uitgenodigd voor een etentje. Het had prima gesmaakt.
    Nou ga ik maar weer eens aan de slag. Nog een paar dagen dan is het carnaval. (Weet je trouwens dat Hans met de andere Brummerkes de Zoepkoel gaat openen a.s. zaterdag?)

    De groeten

  • 30 Januari 2008 - 19:31

    Anne:

    Ha die Wim!!

    Het bevalt wel ERRUG goed daar he?? Het ziet er ook wal erg mooi uit, al die beestjes, landschappen enzo.
    Je moet wel niet teveel vertellen over wat je daar allemaal doet want dan moet je als je thuis bent je flink bewijzen en dan gebruiken ze het ook nog tegen je... want je weet hoe dat gaat!!!! hahaha
    Ik hoop dat je nog een mooie tijd hebt en geniet er maar van!!!
    Wij drinken wel een pilske meer voor jou!

    Groetjes Anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

India Goa en omstreken

Recente Reisverslagen:

27 November 2008

snik heet

22 November 2008

Goa en meer

17 November 2008

Goa

05 Maart 2008

Weer thuis bij vrouw en kind,

01 Maart 2008

Bisse wiet van hoes?

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 41306

Voorgaande reizen:

18 Januari 2013 - 13 Februari 2013

Kenia, vakantie en "ontwikkelingshulp.

06 Januari 2012 - 15 Februari 2012

3e maal..... New Zealand

14 November 2009 - 05 December 2009

Mijn eerste reis

14 November 2009 - 05 December 2009

India Goa en omstreken 2009

Landen bezocht: