Weer het weer - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van wimverdonschot - WaarBenJij.nu Weer het weer - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van wimverdonschot - WaarBenJij.nu

Weer het weer

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg

09 Februari 2008 | Nieuw Zeeland, Invercargill

Nu ik hier toch nog ben en morgen middag pas de huurauto op kan halen slenter ik hier nog wat rond en doe nog wat klusjes, zo ook vanmorgen, de koeien hebben door de aanhoudende droogte nog meer dorst als normaal waardoor zaken als de drinkwatervoorziening op topcapaciteit moeten draaien, dit heeft gevolgen voor de hooggelegen drinkbakken op de hills, als lager gelegen drinkbakken leeg worden gedronken loopt het water terug naar lagergelegen drinkbakken en komt er lucht in de aanvoer die er moeilijk uit gaat. Hierdoor kwamen de koeien vanmorgen bij een lege drinkbak in de wei en stonden dan ook gelijk weer bij de poort, we hebben ze daarom in een lager gelegen wei gedaan en ik zag dat er een aantal naar de bak toe renden deze was in no time leeg, gelukkig stroomt het water beneden snel bij en konden ze toch allemaal drinken.
De droogte zorgt er ook voor dat men de wintervoorraad voordroog aan moet slaan, anders als bij ons in Nederland is men niet ingericht om de droogte te weerstaan hier in het Southland heeft men net als in grote delen van Nieuw Zeeland geen beregeningsapparatuur en op andere plaatsen drogen de waterbuffers voor beregening en irrigatie op, bij ons in Nederland koop je mais bij voor de koeien die bedoeld was om te dorsen van akkerbouwers, door het extreme klimaat (hele late nachtvorst) groeit die hier niet enz. enz. enz.........Akkerbouwers zijn hier nauwelijks, het land wordt bijna in zijn geheel opgeslokt door koeien en schapen waardoor je ook geen voer aan kunt kopen, iedereen heeft tekort.
Door problemen met mijn creditcard moeten we tijdelijk andere oplossingen zoeken om aan het benodigde geld te komen, maar die hebben we gelukkig. Ik ga hier nog naar de Catlins en vertrek dan waarschijnlijk dinsdagmorgen richting het noorden.
Met Wil en Marleen heb ik al meerdere malen contact gehad over de reis die hier in Nieuw Zeeland bij hun zal eindigen, ik verheug mij erop hen te bezoeken.

Rien en Wiel, ik maak hier zo veel mee en zie zoveel en ervaar onder andere dat wanneer mensen willen gaan emigreren, ik nu echt voel dat je wel heel sterk in je schoenen moet staan, dit geld voor emigranten van nu (en zeker hier in het Southland) maar nog veel meer voor die van o.a. zo'n 50 jaar geleden toen was er voor velen geen weg terug. Deze ervaring draag ik voor de rest van mijn leven mee en als ik thuiskom en hierover kan vertellen zal men begrijpen dat ik graag wat extra tijd wil, dit is echt totaal anders als de vorige schitterende reis met Sjaak en van vele van die mensen waar je de reisverslagen van leest, vanaf nu ben ik echt veel meer geinteresseerd in reisverslagen van mensen die hier ook een tijdje werken of stage lopen en hun ogen en oren de kost geven, nogmaals je moet het voelen. Wat dat betreft is het bij ons in Nederland geregeld van de wieg tot het graf.
Verder zie ik wel hoe het er straks thuis uitziet, en mijn "grasmaaiers" om het huis gaan niet in het zuurvlees.

An, een positieve kant van het van het hebben van het dubbele aantal koeien door het dubbel zien is dat je er ondanks dit dubbele aantal geen extra werk mee hebt, Pieter weet dit vast wel.

De foto's spreken voor zich.

Houdoe,
Wim.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Invercargill

Mijn eerste reis

India Goa en omstreken

Recente Reisverslagen:

27 November 2008

snik heet

22 November 2008

Goa en meer

17 November 2008

Goa

05 Maart 2008

Weer thuis bij vrouw en kind,

01 Maart 2008

Bisse wiet van hoes?

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 41309

Voorgaande reizen:

18 Januari 2013 - 13 Februari 2013

Kenia, vakantie en "ontwikkelingshulp.

06 Januari 2012 - 15 Februari 2012

3e maal..... New Zealand

14 November 2009 - 05 December 2009

Mijn eerste reis

14 November 2009 - 05 December 2009

India Goa en omstreken 2009

Landen bezocht: