Bij Wil van ome Harrie - Reisverslag uit Papakura, Nieuw Zeeland van wimverdonschot - WaarBenJij.nu Bij Wil van ome Harrie - Reisverslag uit Papakura, Nieuw Zeeland van wimverdonschot - WaarBenJij.nu

Bij Wil van ome Harrie

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg

18 Februari 2008 | Nieuw Zeeland, Papakura

Hallo allemaal,

Dagen sneller dan verwacht ben ik na afsheid te hebben genomen van iedereen bij Geert bij neef Wil en Marleen en hun dochters Lenny en Lizzy aangekomen. De tocht was schitterend ik heb veel foto's gemaakt onderweg (ik zei tegen een Amerikaanse jongenman die stond te liften in de stromende regen bij Murchison en die van mij kreeg tot bij Nelson en ook oog had voor de prachtige luchten) dat ik meer foto's had gemaakt dan een bus japanners bij elkaar. Deze voor de boeren zo belangrijke regen achtervolgde mij en haalde mij vaak in. De eerste dag ben ik doorgereden naar Lake Tekapo, bij lake Pukaki aan de voet van Mount Cook had ik een schitterend uitzicht op deze berg, s'morgens regende het en deze buien bleven mij achtervolgen met wel schitterende uitzichten wanneer de zon er doorheen kwam, mede omdat ik door het overlijden van Peter en de ervaringen in het Southland, waar ik New Zealand van een hele andere kant heb leren kennen niet in een toeristenbui verkeer ben ik doorgereden naar Nelson, waar ik onderweg nog effe bij Mieke van de Koelen aan ben geweest, dit was toch maar 'n 25 kilometer uit de richting ze was echter niet thuis maar had wel een brief voor mij achtergelaten, daarna ben ik doorgereden tot achter Nelson waar ik nog een schitterende zonsondergang heb gezien op het strand.
Achter Nelson op een kleine camping bij Cable bay waar ik de slaap niet kon vatten omdat ik wist dat Peter nu zou worden begraven, heb om 10 uur s'avonds nog een keer de brief gelezen die ik geschreven heb en die door An bij de afscheidsdienst zou worden voorgelezen, dit was de eerste keer dat het mij lukte zonder emotioneel te worden, en hoopte dat An daar ook de kracht voor had, van Rina hoorde ik net dat dit perfect was gelukt An had het gevoel dat iemand haar hierin steunde. Het alleen verwerken van deze gebeurtenis hier is toch wel zeer apart, jammer dat ik niet op de begrafenis kon zijn al was ik er in gedachten wel bij, nogmaals vaarwel Peter.

Zaterdagmorgen ben ik via de prachtige Queen Charlottedrive op een slakkegangetje naar Picton gereden.
Daarna op de ferry de al even mooie overtocht door de Queen Charlotte sound naar Wellington en van daar uit in een poging de regen voor te komen naar Wanganui, van daar af de Highway 4 met alweer zo een schitterende zonsondergang waarvan ik ontzettend heb genoten vanaf de kant van de weg, het landschap is hier alsof men met het ontstaan van de aarde een poging heeft gedaan om zoveel mogelijk heuvels bij elkaar neer te leggen en Sjaak geloof me dit is van een totaal andere orde als de Queen Charlotte drive een paradijs op aarde voor motorliefhebbers meer dan 100km slingeren langs soms voor heuvels nog behoorlijke afgronden, ik zag vandaag nog een stel op de motor en van de jonge dame achterop wapperden de staartjes onder haar helm uit maar hoelang nog dacht ik toen ze mij voorbij scheurden in het iets minder ruige landschap als gisteren.
Na een overnachting in Raetihi waar ik op de camping de deur van de invalide douche open zag gaan, tot mijn verbazing bleek de invalide een mooie jongedame niet direct hulpbehoevend.
Toen ik vanmorgen weer aanreed verwachte ik snel uitzicht op o.a. de vulkaan Mount Ruapehu van 2797m hoog maar kreeg dit niet vanwege de bewolking, ik zag enkel de voet van deze vulkaan en ben tegen mijn bedoelingen in vanwege het regenachtige weer via Hamilton doorgereden naar Papakuru waar ik gastvrij ben ontvangen, waar het zo goed als droog is met 25 graden.
Ik ga hier o.a. de komende dagen nog wat rondkijken en o.a. in Putaruru op bezoek.

Houdoe,

Wim.

  • 17 Februari 2008 - 12:04

    Hilde Uit Meijel:

    Hoi Wim, geniet nog even van het mooie Nieuw Zeeland en doe de van Heugtens de groetjes van hun nichtje uit Meijel. Hopelijk blijft het weer nog even 25 graden zoals je schrijft.

  • 17 Februari 2008 - 17:29

    Guus Verhaag:

    Hallo Wimpie,

    Alles nog OK in het verre nieuw zeeland? Volgens mij heb je het wel naar je zin of niet. Tenminste veel enthousiaste verhalen. Ik heb zelfs gehoord dat je de terugreis nog een weekje uitgesteld hebt. Ik heb Fons en An nog gesproken met de carnaval. Zij waren tuis flink aan het opruimen. Dit was nu volgens hen de ideale mogelijkheid om eens flink huis te houden zonder jou aanwezigheid. Nou de groeten en als je terug bent omen Lin en ik wel een keer foto's kijken.

    Guus

  • 18 Februari 2008 - 08:13

    Mart & Mariet:

    Hoi Wim

    Wij lezen dat je op weg bent naar Putaruru,ik las in een van de vorige verslagen dat je nog bij Herm Vissers langs zou willen gaan, doe ze dan beide de groeten van ons.
    Die kleine Campsite in Cable Bay komt ons bekent voor, wij dachten toen dat die zowat aan het eind van de wereld lag.
    Moet je iedere nacht je "nestje" opbouwen of slaap je als zovelen daar in de auto?
    De prachtige fotos maken veel herinneringen bij ons los, en die Charlotte drive vooral bij mij (ik zit al een misselijk achter de pc, wel zonder ....zakje nu) wat een bochten zeg.

    Wim geniet nog van je verblijf en voor "straks" een prettige reis terug.
    Groeten M & M

  • 19 Februari 2008 - 15:30

    Nick Reijrink:

    hoi wim
    ik weet de naam van de vogel die jij mij vroeg. niewzeelandse zwarte scholekster.
    maar nu een vraagje aan jou weet jij welke vogel dit is een "Heamatopus unicolor." ik ben benieuwd. groetjes nick!!!

  • 19 Februari 2008 - 16:17

    An:

    Goede nacht (is het bij jullie). We zitten in de startblokken, Fons en ik gaan uit eten bij..... Jack en Cor. Gisteren is hier weer eens het vlees verkoold, tot grote schrik van Fons die dacht dat hij dat toch nog op zijn bord zou krijgen. Hij heeft gisteren enkele tonnen mest weggereden. Conny (van Zanderink) belde in d'n Binger dat de beesten bijna vleugeltjes om moesten, de stal was veranderd in een zwembad. Zondag hebben we een rondleiding gehad op de fabriek van o.a. Vera en Mario, daarna zijn we de feesttent in gegaan. Helaas geen Boer zoekt vrouw meer gezien; in slaap gevallen. Ik las dat er een mooie jongedame van het invalidetoilet afkwam, volgens jou niet hulpbehoevend. Kun je dat altijd aan de buitenkant zien dan? Dom, dom, dom.
    Ben benieuwd of jij de vraag van Nick wel kunt beantwoorden, Nick we wachten af.

    De groeten, ook van de teefjes die volgens Fons in de breedte gegroeid zijn. (daarom zijn ze zo blij met mij)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Papakura

Mijn eerste reis

India Goa en omstreken

Recente Reisverslagen:

27 November 2008

snik heet

22 November 2008

Goa en meer

17 November 2008

Goa

05 Maart 2008

Weer thuis bij vrouw en kind,

01 Maart 2008

Bisse wiet van hoes?

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 41322

Voorgaande reizen:

18 Januari 2013 - 13 Februari 2013

Kenia, vakantie en "ontwikkelingshulp.

06 Januari 2012 - 15 Februari 2012

3e maal..... New Zealand

14 November 2009 - 05 December 2009

Mijn eerste reis

14 November 2009 - 05 December 2009

India Goa en omstreken 2009

Landen bezocht: