Op bezoek - Reisverslag uit Papakura, Nieuw Zeeland van wimverdonschot - WaarBenJij.nu Op bezoek - Reisverslag uit Papakura, Nieuw Zeeland van wimverdonschot - WaarBenJij.nu

Op bezoek

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg

22 Februari 2008 | Nieuw Zeeland, Papakura

Vandaag begin ik eens andersom en wel met het beantwoorden van vragen de eerste van Nick (je moet niet zo'n moeilijke vragen stellen Nick), maar ik denk dat jij zelf al het antwoord hebt gegeven en wel een zwarte scholekster.
En je hebt mij ook gevraagd om foto's van vlinders te maken, ik zoek al de hele tijd en heb tot nu toe slechts 2 soorten gevonden waarvan de eerste soort de koolwitjes zijn en die zie je hier soms zoveel alsof het lijkt dat het begint te sneeuwen en van die andere soort heb ik er maar een gezien het is een Amerikaanse nazaat van emigranten die op eigen kracht de Stille oceaan zijn overgevlogen naar Nieuw Zeeland waarvan ik de naam nog voor je opzoek, die kwam hier toevallig langs het huis vliegen ik kreeg echter geen kans om hem te fotograferen. Meer details volgen, ik moet het even navragen.

En An om jou niet jaloers te maken heb ik die vraag niet aan haar gesteld, ze sliep trouwens naast mij, ik bedoel in de cabin naast mij, en hulpbehoevend sloeg op haar lichamelijke gesteldheid.

Mart en Mariet,
Ik heb oom Herm de groeten van jullie gedaan, hij gaf mij de indruk dat hij nog op jullie zat te wachten, jullie hadden beloofd nog langs te komen voor jullie terug naar Nederland zouden gaan, ik heb hem verteld dat jullie toch alweer een tijdje terug zijn, ik heb hem trouwens ook de groeten van Rien gedaan of ze het er mee eens is of niet, het zal mij worst wezen.

Guus en Linda,
Trek er maar meer dan een avond voor uit want ik heb meer foto's gemaakt dan een doorsnee Japanner die een jaar op vakantie is geweest, ik sta in tegenstelling tot hen niet steeds zelf op de foto.

Hilde,
Ik heb de van Heugtens de groeten van jou gedaan en je krijgt ze terug, ze
vonden het leuk.

En dan mijn verhaal op bezoek,
Drie dagen geleden ben ik op bezoek gegaan bij alle kennissen in Putaturu en omgeving, ik heb er twee en een halve dag voor nodig gehad met reizen erbij, waardoor er voor de rest niet veel tijd overgebleven is maar daar heb ik geen spijt van. Ik ben eerst naar Harrie Scheres en Stien geweest en had voor Stien wijn gekocht in Tirau (wat loopt die plaats over van toeristen, misschien een tip voor Meijel bouw iets van verzinkte golfplaten wat iets te maken heeft met de Peel midden in het centrum en misschien is het dan volle bak) en Stien maakte de deur open, ik kreeg zowat de tranen in mijn ogen toen ik haar begroette, ik heb zoveel waardering voor haar, ze staat altijd voor iedereen klaar en cijfert zichzelf weg en geniet hier zelf enorm van. Bij deze bedank ik haar dan ook van harte voor wederom de enorme gastvrijheid, ze vroeg direct heb je al gegeten,wat ik bewust nog niet had gedaan en vervolgens bood ze ook een slaapplaats aan, ik voel me ontzettend thuis bij haar en ik niet alleen maar ook de vele familie en bekenden die haar regelmatig bezoeken.
Ik ben met Harrie bij al zijn zonen (ook bij Sjaak Peters) op de bedrijven kennis wezen maken en heb er rondgekeken, wat hebben ze het netjes voor mekaar je ziet dat het plezier er bij hun vanaf straalt en Harrie is er terecht trots op.
Harrie was s'middags moe van de bezoeken van die morgen en daarom ben ik s'middags met hem mee naar de garage geweest voor onderhoud aan Stien haar auto, ik heb gereden, toen we daar zaten te wachten besefte ik dat ik weer helemaal terug ben in de bewoonde wereld, na de ruim 5 weken in de middle off no where te zijn geweest ik begin weer aan mensen te wennen en verdorie ik kan mijn oog weer laten vallen op mooie vrouwen en denk, wat zal Geert dit missen.
Harold en Anouk Looyen, Jan en Nellie Engels en Herm en Sjaan Vissers (H&S hebben nog steeds kuren) bedank ik voor hun gastvrije ontvangst.
Hierna ben ik nog naar Taupo geweest bij de warmtekracht centrale, naar de heetwaterbronnen en Lake Taupo om vervolgens weer terug te keren naar Wil van ome Harrie en denk nu puf puf wat een lang verhaal en ga slapen.

Houdoe,

Wim.

P.S.
De foto's: Onze Samoaanse vriend had speciaal voor mij samoaans gekookt waarvan hier een kort fotoverslag.

  • 22 Februari 2008 - 18:45

    Graad,:

    Hoi WIM,,,,,,,,,
    Het gaat je goed ,ik volg je zowat iedere dag.Ga je nog naar Mart van Geneigen???of hoe heet ie ook alweer Piër vroeg me of je al daar bent geweest.
    Sorry dat het allemaal even heeft geduurd voor dat ik weer iets van me heb laten horen.Maar zo schrijven als jij kan ik toch niet ,was vroeger niet zo'n
    schrijver.ze zeggen wel eens die schrijft die blijft klopt dat.In ieder geval maak op tijd foto's ook bij Mart als je er nog komt.

    gr oet NAER,,,,,,,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Papakura

Mijn eerste reis

India Goa en omstreken

Recente Reisverslagen:

27 November 2008

snik heet

22 November 2008

Goa en meer

17 November 2008

Goa

05 Maart 2008

Weer thuis bij vrouw en kind,

01 Maart 2008

Bisse wiet van hoes?

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 41312

Voorgaande reizen:

18 Januari 2013 - 13 Februari 2013

Kenia, vakantie en "ontwikkelingshulp.

06 Januari 2012 - 15 Februari 2012

3e maal..... New Zealand

14 November 2009 - 05 December 2009

Mijn eerste reis

14 November 2009 - 05 December 2009

India Goa en omstreken 2009

Landen bezocht: