The wedding etc. - Reisverslag uit Goa, India van wimverdonschot - WaarBenJij.nu The wedding etc. - Reisverslag uit Goa, India van wimverdonschot - WaarBenJij.nu

The wedding etc.

Door: Wim

22 November 2009 | India, Goa

Donderdag zijn we naar de bruiloft van Sheela en Ramesch geweest, volgens Santos zou het belangrijkste deel van de ceremonie zich zo halverwege de dienst afspelen waardoor ik dus verwachte dat ik dan extra oplettend zou moeten zijn i.v.m. fotograferen waarvoor ik gevraagd ben.Echter de ene na de andere kwam soms nogal onverwacht als je naar links keek gebeurde er rechts voor of achter je weer iets dat het vastleggen meer dan waard was, de door de bruidegom uitgenodigde fotograaf bleef volgens zijn traditie continue cose ups maken van het bruidspaar en had weinig of geen aaandacht voor wat rond om hem heen gebeurde tijdens deze Hindoestaanse plechtigheid, daar lagen dus mijn kansen.
Meer vertel ik er maar niet over anders verdoe ik mijn tijd met hier verslag van doen, thuis meer dus.
Mijn verjaardag is leuk verlopen zoals verwacht.

Morgenavond gaan Mariet en ik naar Hampi met de nachtbus, daar zitten wij nu voor te boeken en ik hoor tussen het schrijven door dat dit zomaar plots 100 roepies extra kost, maar de dame van het reisbureau laat zich niet voor de gek houden en dat helpt. Terug komen we met de trein.

Vandaag zijn we nog naar de laatste ceremonie rondom de wedding geweest, deze hield in dat de bruid in haar eigen oude huis velen op bezoek krijgt maar bij dat feest zelf niets hoeft te doen.

Voor de komende dagen ben ik erg benieuwd, want volgens mensen die in Hampi zijn geweest is dit werkelijk ongelofelijk mooi.

Ik blijf mij steeds verbazen in dit wonderlijke land, de tijd vliegt maar wat maken we elke dag toch ontzettend mooie en ontroerende dingen mee met deze gastvrije mensen, zoals gisteren toen we 25 meter van het strand bij werkelijk straatarme mensen uitkwamen die zich graag lieten filmen en fotograferen en als beloning hebben wij ze net een zak van 25 kg rijst gebracht zoals we hadden belooft.

De boeking is nu klaar dus ik hou nu op.

Houdoe,

Wim.

• 22 November 2009 - 20:20

Willow:

Hei Wim,
    Reizen moet toch beter zijn dan werken ........................
    Alsnog proficiat met je verjaardag van de bups hier natuurlijk. Blij te horen dat je ook een goeie verjaardag kan vieren in een "vreemd" land !

Mooi weer hier vandaag (eindelijk!), zometeen gauw een hoop piepers de grond in doen (wel een beetje aan de late kant, maar het gaat gewoon niet allemaal tegelijk) en ook wat andere groenten. Heb net geprobeerd wat extra scheuep bij te kopen maar de prijzen liggen nog te hoog. Over 2 weken nog eens proberen. Man, het gras groeit hier als ..........kool !!!! op dit moment, zeg !

Goed, straks Lenny weer ophalen. Ze heeft haar examens sinds vorige week achter de rug en is klaar voor het jaar. Lizzy heeft nog een aantal school aktiviteiten gepland (morgen Rainbow's End, een pretpark, nou ja ..........petpark?) en dan mag ik ook weer aantreden voor transport en supervisie......... Het einde van het jaar nadert met rasse schreden en Marleen lijkt dat ook te voelen op haar werk. Holidays will be sweet.........

Wim, amusantjes en als je de weg kwijt raakt dan kom je maar deze kant uit.

Willow

• 29 November 2009 - 11:10

Irmchen:

Hoi Wim.
    Ja zul je denken,wat moet die van joppe nou.
    Maar ik heb Jou site vandaag pas gevonden,anders had ik al eerder gereageerd.
    Leuk jou verslag,zo weet ik ook een beetje hoe het met Mariet gaat.Ja Jullie begin was wel erg heftig.
    Maar zo te lezen heeft Jullie reis naar Hampi weer veel goed gemaakt.
    Ook hoor ik in Jou het zelfde enthousiasme als bij Mariet.heel fijn dat Jullie het er zo naar Jullie zin hebben.Hier is het weer natje pet veel regen en wint.Gisteren de liedjesavond,SCHITTEREND.
    En de winnaar is 1 ONGERAKKESEN DOORST.2 NIEWISJ 3 DE BUBS en de presentatie prijs ging naar NIX`N.
    HET WAS EEN HEEL GEZELLIGE BOEL.En Jou Anneke hi wer verekkes gewerkt.
    Ik was laat thuis mer zij nog later.
    Het gaat Jullie goed daar en geniet er nog van Groetjes aan Mariet Monique Santos en een dikke knuffel voor Sam.
    Van unne Pieél Parel
    (Irma Joppe )

• 30 November 2009 - 08:41

Ad En Gert Van Dijk:

heel veel groetn uit meijel.

• 30 November 2009 - 09:36

Ad En Gert V.Dijk:

Wim,
    Nog eens de groeten ook voor Mariet en de rest van de vacatie gangers nu zonder fouten hoop ik ,
    en geniet verder in en van dat wonderlijke land
    zoals je het beschrijft.
    Goeie reis terug samen .