De laatste dagen - Reisverslag uit Goa, India van wimverdonschot - WaarBenJij.nu De laatste dagen - Reisverslag uit Goa, India van wimverdonschot - WaarBenJij.nu

De laatste dagen

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg

02 December 2009 | India, Goa

Maandag toen ik het vorige reisverslag schreef was ik zo ziek als een hond. Ik had zowat de halve nacht op de plee gezeten en de hele dag voor pampus gelegen, gisteren was dit voorbij en voelde ik me weer redelijk goed en heb derhalve voorzichtig gegeten. Vannacht echter ging het weer mis en vandaag heb ik derhalve alleen wat slappe kost naar binnen gewerkt.
Gisteren zijn we bij Shiela en Ramesch naar hun nieuwe huis op bezoek geweest, dit kwam mij goed uit omdat ik nog wat slapjes was en derhalve dacht ik als we ook eens een dag minder beleven is ook niet erg het zijn per slot van rekening een paar zeer intensieve weken geweest. Ze had zoals gewoonlijk weer eens heerlijk voor ons gekookt en om de reeds vermelde reden hield ik mij goed in. Daarna zijn we met Ramesch in de buurt rond gaan wandelen in een voor Goa zeer rustige omgeving met veel groen,frisse lucht en kleine boerenbedrijven waar men op enkele plaatsen met de hand de buffels aan het melken was, iets wat ik graag wilde zien, India is per slot van rekening het grootste zuivelproducerende land van de wereld.
Het is schitterend als je in een land waar je op bezoek bent een goed contact hebt met de plaatselijke bevolking en je opgenomen wordt als ben je familie, het geeft die meerwaarde die een reis voor mij zo boeiend maakt.
Op de terugweg gingen we nog effe aan in Margao bij de winkel waar ik een simkaart heb gekocht omdat ik met mijn Indie's nummer niet meer kon bellen, en waarrempel India blijft je verrassen, ze hadden het nummer afgesloten omdat het was afgegeven op 2 namen, je moet n.l. je hele gegevens zoals paspoortnummer, pasfoto etc. inleveren omdat ze denken dat ze op deze manier terroristische aanslagen misschien kunnen voorkomen, dit alles is er gekomen na de aanslagen in Mumbay vorig jaar.
Als het goed is kan ik vanavond weer bellen.
Vandaag zijn we met z'n allen naar Anjunamarket geweest, deze "hippiemarkt" mag je hier niet missen. Santos was de chauffeur, hij kent de kneepjes van het autorijden hier nog perfect, wringen en duwen kent hij net zo goed als de rest en het blijft oonvoorstelbaar dat er niet meer ongelukken gebeuren. Beleefde verkeersdeelnemers komen op drukke wegen niet van hun plaats.

Vorige keer heb ik mij er wat gemakkelijk vanaf gemaakt met mijn reactie op de reactie's, dit had te maken met mijn belabberde toestand en daarom nu beter.

Irma en Gert, ik de rest de groeten van jullie gedaan en Mariet zegt steeds dat in deze vakantie zoveel gebeurd dat het veel tijd zal kosten om het allemaal te vertellen, ga er dus als ze terug is maar eens rustig voor zitten. Overdijven hoeven wij niet het zal voor jullie al moeilijk genoeg zijn om de waarheid te geloven, en trouwens liegen doe ik zo wie zo niet omdat mijn geheugen daar te slecht voor is en ik derhalve zo door de mand val.

Willow in New Zealand, ik zal toch maar eerst naar huis toe gaan om geen ruzie met mijn vrouw te krijgen, ik zoek je een andere keer weer op. Wel nog even dit jullie land is ongelofelijk mooi en de rust daar doet me steeds goed, maar India is zo ONTZETTEND intensief, dit is werkelijk met geen pen te beschrijven.

Houdoe,
Wim.

P.S.
Wellicht volgt er nog een bericht voor we huiswaarst keren.





  • 02 December 2009 - 22:46

    Irma:

    Hallo avonturier.
    Ik moet zeggen dat je het ook wel spannend beschrijft.
    Hopelijk heb je veel foto en film materiaal zodat we
    het allemaal kunnen aanschouwen.
    Zeg maar tegen Mariet dat ik de flessen wijn al klaar heb liggen met lekkere hapjes.
    Dus dè kumt wal goe.
    Ik heb haar via de mobile van Mo. proberen te bellen maar die staat volgens mij uit.
    Geniet er nog van de komende dagen en hopelijk word de terug reis niet zo`n drama.
    Ik ga weer een kaarsje branden hoor.Groetjes Irma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Goa

India Goa en omstreken 2009

Recente Reisverslagen:

07 December 2009

Weer Thuis

02 December 2009

De laatste dagen

30 November 2009

Eerst Hampi zien..........en dan sterven.

22 November 2009

The wedding etc.

18 November 2009

In voor en tegenspoed

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 41317

Voorgaande reizen:

18 Januari 2013 - 13 Februari 2013

Kenia, vakantie en "ontwikkelingshulp.

06 Januari 2012 - 15 Februari 2012

3e maal..... New Zealand

14 November 2009 - 05 December 2009

Mijn eerste reis

14 November 2009 - 05 December 2009

India Goa en omstreken 2009

Landen bezocht: