South Island - Reisverslag uit Meijel, Nederland van wimverdonschot - WaarBenJij.nu South Island - Reisverslag uit Meijel, Nederland van wimverdonschot - WaarBenJij.nu

South Island

Door: Wim

24 Januari 2012 | Nederland, Meijel

Vandaag ben ik via Highway 4 (een prachtige route die ik 4 jaar geleden in de tegenovergestelde richting deels in het donker heb gereden) vanaf de westzijde van Tonghario National parknaar Wellington gereden alwaar ik nu zit te wachten om over te steken naar Picton.
De tocht begon gisteren vanaf Math van Geneijgen in Hamilton was prachtig via Mount Taranaki waar ik ongeveer tot op 1600m op ben geweest (grotendeels met de auto) en genoten heb van het schitterende uitzicht o.a. op de vulkanen van Tongario National park verweg en net te zien.
Vanaf hier ben ik de Forgotten World Highway opgereden waar ik de laatse 150km niet meer dan 10 auto's ben tegengekomen, Dit is een prachtige route met een evenmooie hystorie die wellicht op wikipedia en andere sites staat beschreven.
Om 17.30 uur ga ik de ferry op en met een beetje geluk is het mooi weer en kan ik genieten van een schitterend uitzicht en mooie zonsondergang in de baai bij Picton.
Mijn verblijf op het zuider eiland zal ongeveer een dag of 10 duren waarna ik weer wat visites af ga leggen op het noorder eiland.
Ik hou jullie op de hoogte.

Houdoe,

Wim.

• 24 Januari 2012 - 16:58

Werner :

Hallo Wim,
    Veel plezier nog en geniet van alles!!!
    Groetjes uit Meijel.

• 24 Januari 2012 - 19:32

Ger Hendriks:

Hoi Wim, ik kijk elke dag en volg je op de kaart Maar we zijn alweer aan het uitkijken naar je verhalen.
    Veel plezier en de groetjes utj Meeel

• 25 Januari 2012 - 22:01

Frans Hodzelmans:

Hoi Wim,
    Ik kreeg deze link door van Ger en heb met plezier zitten lezen. Het lijkt me prachtig om in dat natuurpark naar die bijzondere bomen te zoeken (met de auto, dat spreekt me wel aan, grijns) en om bij die Jan van Genten kolonie te zitten. Geniet ervan!