Rondje South Island en terug..... - Reisverslag uit Meijel, Nederland van wimverdonschot - WaarBenJij.nu Rondje South Island en terug..... - Reisverslag uit Meijel, Nederland van wimverdonschot - WaarBenJij.nu

Rondje South Island en terug.....

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg

03 Februari 2012 | Nederland, Meijel

Hallo beste mensen,

Het is al weer een tijdje geleden dat ik van mij heb laten horen omdat ik rond aan het reizen was op het zuider eiland. Op het moment logeer ik bij Harold en Anouk Loijen en hun kinderen in Patururu, Stien kreeg bezoek van een kleindochter en Anouk had zich al eerder aangemeld om bij hun te komen logeren. Het is mooi om op deze manier te reizen en het geeft mij meer en meer het gevoel of ik in mijn tweede vaderland verblijf.
Het zuider eiland was schitterend, men had er in tegenstelling tot het noorder eiland bijna geen regen gehad dit seizoen, maar..... toen ik er was kwam die volop met zelfs sneeuw in het Southland en Queenstown toen ik er was, het werd er steenkoud en ik dacht zo kan ik alvast aan de Nederlandse winter wennen. De morgen na de sneeuw ben ik vanaf Queenstown over een scenic route (werkelijk schitterend) naar Wanaka gereden en heb er op een berg van 1500m winters gekleed naar de winterse bergtoppen om mij heen gekeken en genoten.
Via de westkust ben ik binnen door richting Chistchurch gereden waar ik in een oud hotel heb geslapen waar ik de eerste gast was sinds 2 weken.
Queenstown had ik al bezocht op weg naar de Catlins, ik moest er naar toe omdat ik de stad al kende van 4 en 7 jaar geleden. Het bruisende was er vanaf,ik heb me verschrokken van de gevolgen van de recente aardbevingen. Het gaat maar om een klein gedeelte van de stad, maar als je o.a. een totaal ontzet groot en hoog hotel ziet staan, dat hier voldeed aan de strenge bouwvoorwaarden i.v.m. mogelijke aardbevingen schrik je wel.
Natuurkrachten zijn onbedwingbaar en het klinkt een beetje cru als ik zeg dat dit maar goed is.
Nu zit ik dus in Putaruru en bezoek er bekenden, vanmiddag ga ik met Stien naar Roturua bij Jeu Dorssers zijn familie op bezoek, ik heb dit Jeu belooft. Morgen ga ik via vrienden van Wil en Marleen terug naar Hunua.

Houdoe,

Wim.

P.S. Rien, ik had jou belooft om ome Herm de groeten van jou te doen. Heb ik gedaan. Hij is nog niet veel veranderd (die haalt volgens mij met vallen en opstaan de 100.

  • 02 Februari 2012 - 21:16

    Elly Hagens:

    Nou Wim, ik ben weer heel benieuwd naar de foto's.Een pracht reis denk ik.En Nederland is uinderdaad heel erg koud nu.
    Groeten,
    Elly en Kees

  • 03 Februari 2012 - 09:21

    Rien En Wiel:

    Hallo Wimmetou. Het is wel duidelijk dat een vos wel zijn haren verliest maar niet zijn streken. Zo te lezen is het daar goed toeven. Misschien heb jij het nog niet gehoord maar Jans is Limburgs kampioen geworden in het Z1 met Shota.
    Geniet nog van de verdere reis en de groeten.

    Rien en Wiel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Meijel

3e maal..... New Zealand

Recente Reisverslagen:

14 Februari 2012

Laatste dag........

09 Februari 2012

Terug in Hunua

07 Februari 2012

Kleine wereld

03 Februari 2012

Rondje South Island en terug.....

24 Januari 2012

South Island

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 41315

Voorgaande reizen:

18 Januari 2013 - 13 Februari 2013

Kenia, vakantie en "ontwikkelingshulp.

06 Januari 2012 - 15 Februari 2012

3e maal..... New Zealand

14 November 2009 - 05 December 2009

Mijn eerste reis

14 November 2009 - 05 December 2009

India Goa en omstreken 2009

Landen bezocht: