Laatste dag........ - Reisverslag uit Meijel, Nederland van wimverdonschot - WaarBenJij.nu Laatste dag........ - Reisverslag uit Meijel, Nederland van wimverdonschot - WaarBenJij.nu

Laatste dag........

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg

14 Februari 2012 | Nederland, Meijel

Vanmiddag (dinsdag middag in New Zealand) gaan we naar het vliegveld van Auckland om laat in de middag via Melbourne en Dubai in een sneltreinvaart(!) terug te vliegen naar Nederland. Voor mij zit de reis er dan bijna op terwijl de reis voor Lenny gaat beginnen. Voor haar zal het een heel bijzondere gaan worden omdat haar verblijf in Nederland 9 maanden gaat duren en zij in de bloei is van haar leven, terug keert naar haar roots, ongetwijfelt nieuwe vrienden zal gaan maken en bergen nieuwe ervaringen op zal doen.
Het afscheid straks zal weer moeilijk worden zeker voor haar, al is het afgelopen vrijdag al begonnen op haar "leaving" party waarvan ik al een paar sfeerfoto's op woophy heb gezet. Voor ons beiden is het afscheid nemen en weerzien van familie en bekenden, dit vind ik altijd een zeer speciale ervaring die door je hele lijf gaat (je zou het er bijna om doen!).
Het is mooi geweest voor mij hier in dit mooie land met al die gastvrije mensen waar ik heb mogen logeren en heb mogen ontmoeten. Deze ontmoetingen en onverwachte logeeradressen maakten ook deze reis weer heel bijzonder. Natuurlijk wil ik in de eerste plaats de van Heugtens bedanken voor hun gastvrijheid waarvan ik ontzettend heb genoten. ~~~Verre familie en goeie buren (en vrienden) zijn onmisbaar in het leven~~~ een nieuw spreekwoord van mij dat ontzettend veel betekent voor mij.
Ik heb genoten van alles wat ik beleefd en gezien heb, de geur de geluiden van vogels, cicades etc. (die ik op deze site niet kan laten ruiken en horen) neem ik mee in mijn herinnering. Bij elke terugkeer naar Nieuw Zeeland moet ik aan de typische geluiden van vogels (zoals de morepork) en cicades denken en ik voel me thuis als ik s'morgens otwaak en ze hoor.
Morgen komt voor Lenny en mij de overgang van de zomer plotsklaps in de winter waarvan ik de ergste kou heb mogen missen. De laatste week heb ik al eens vaker op woophy naar de schitterende winterfoto's gekeken en zo heb ik toch iets van deze winter mee gekregen, de mooie kant dan wel.
Voor mij kan de zomer van 2012 in idere geval nu al niet meer stuk, af en toe regen en zelfs sneeuw tussen Southland en Queenstown maar doorgaans prima zomerweer, als we in Nederland een zomer krijgen als hier zou iedereen tevreden (moeten) zijn, de boeren in ieder geval want die kunnen die haspels dan mooi in de schuur laten staan.
Morgen zullen An, Dylan (een neef van Lenny) en Cor en Sjaak(?) Scheres ons op komen halen op schiphol (althans dit verwacht ik)en nodig ik jullie uit om een kop koffie te komen drinken bij ons thuis om ervaringen uit te wisselen, mekaar weer te ontmoeten etc...

Bedankt allemaal voor het lezen van mijn soms wat snel in elkaar geflanste verslagen en voor de reacties natuurlijk.

Houdoe, vanuit een zonnig en warm New Zealand,

Wim.

  • 13 Februari 2012 - 21:47

    Elly Hagens:

    Nou, ik ben heel benieuwd naar nog meer foto's.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Meijel

3e maal..... New Zealand

Recente Reisverslagen:

14 Februari 2012

Laatste dag........

09 Februari 2012

Terug in Hunua

07 Februari 2012

Kleine wereld

03 Februari 2012

Rondje South Island en terug.....

24 Januari 2012

South Island

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 41320

Voorgaande reizen:

18 Januari 2013 - 13 Februari 2013

Kenia, vakantie en "ontwikkelingshulp.

06 Januari 2012 - 15 Februari 2012

3e maal..... New Zealand

14 November 2009 - 05 December 2009

Mijn eerste reis

14 November 2009 - 05 December 2009

India Goa en omstreken 2009

Landen bezocht: