Weekend - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van wimverdonschot - WaarBenJij.nu Weekend - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van wimverdonschot - WaarBenJij.nu

Weekend

Door: Wim

03 Februari 2008 | Nieuw Zeeland, Invercargill

Hallo allemaal,
Buiten het werk zijn we ook nog weggeweest van onze plek in de middle of nowhere "Pebbly Hills", zaterdagavond naar Invercargill op stap waar de stad nog vol kerstversiering boven de straten hangt in het centrum, waar ik niet aan kan wennen, hartje zomer. De jonge meiden hier gaan vaak gekleed in van die engelse jaren nul jurkjes met een diep decolletee en veel te strak waardoor je denkt dat als ze gaan hollen de hele handel eruit vliegt, niet echt opwindend bij deze veelal te dikke dames. De jeugd onder de achttien mag nog niet in de kroeg maar wel vanaf hun vijftiende met de auto op straat, ze scheuren dan ook de hele avond rond over straat en houden zelfs wedstrijden met optrekken, ze staan dan naast elkaar bij het rode stoplicht en als dat op groen springt scheuren ze met gierende banden weg in hun veelal vol jeugd geladen rijdende disco's.
We hebben in een kroeg met aan een kant een eetzaal (de nostalgie in Meijel in het groot, ook weer met de porties, ik kon het nog niet half op) gegeten, met zeer klantvriendelijke serveersters waar het goede humeur vanaf straalde net als van iedereen hier, kennelijk doet het zomerse weer in dit uiterst wisselvallige klimaat aan zee, zonder land ertussen tot aan de zuidpool, de mensen heel erg goed, de levenslust straalt er van af. Laat is het niet geworden want Geert moest vanmorgen om vijf uur alweer mee melken.
Vanavond zijn we na het melken o.a. nog gaan kijken bij Alfons Zeestraten die is een ligboxenstal aan het bouwen wat bij dit klimaat geen overbodige luxe is, hij zelf was er niet daarom schat ik nu maar voor hoeveel koeien ik denk voor ongeveer 800 koeien (zie Foto).
Daarna zijn we in Winton een lekkere ijs gaan eten en hebben we op het vensterbankenterras gezeten het was er druk op wij twee alleen voor de day & nightshop mensen zitten bekijken die er allemaal heengingen, je ziet er op de farm bijna geen en het huis ligt ook al achter de top van een heuvel ongeveer 1km van de verharde weg met alleen weilanden, bos en een melkstal erachter, en constateerden dat je er toch wel heel wat voor over moet hebben om hier helemaal aan de andere kant van de wereld 900 koeien te gaan melken, we konden ons heel goed voorstellen dat er hier een halve kluizenaar worden maar toch geeft de enorme ruimte en rust die daar vanuit gaat je een enorme kick. Op de terugweg genoten we nog volop van het schitterende zeer afwisselende landschap bij het vallen van de avond gedeelten vlak langs riviertjes en dan weer sterk heuvelachtig met veel koeien en schapen.
Morgen komen Wilma Zeestraten en haar moeder op de barbeque Geert zei dan moeten we wel effe wat opruimen en het gazon maaien waar zo een bezoek al niet goed voor is, je fleurt en kuist de boel op en er komt nog eens iemand.
Van Rien en Wiel hoorde ik dat het bij jullie hondeweer is, nou dan zit ik hier dus goed in dit zomerse weer met 20-25gr.

Houdoe,
Wim.

• 04 Februari 2008 - 13:51

P & W Haast:

Dag Wim

We hebben zojuist je verslag gelezen.
    Aan de andere kant van de bol is goed vertoeven! Hard hollende dames die bijna alles verliezen! Raap jij dat dan op?
    Hier dansen de dames nu, en dan vliegt alles omhoog! Carnaval dus! We missen je mooie jas! En je masker! Zal Fons wel voor een jaartje mogen lenen of "ons An"?
    We gon nouw nor de "jong harsten".
    We zullen iedereen de groeten van je doen.
    De andere verslagen lezen we op een ander keertje wel.

De groeten
    Peter & Willemien.