Het leven gaat door - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van wimverdonschot - WaarBenJij.nu Het leven gaat door - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van wimverdonschot - WaarBenJij.nu

Het leven gaat door

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg

12 Februari 2008 | Nieuw Zeeland, Invercargill

Hallo allemaal,

Jullie begrijpen dat ik met mijn gedachte niet echt hier in Nieuw Zeeland ben, de dood van Peter houdt mij meer bezig, ik ben blij dat ik hier bij Geert de rust vind om mijn gedachte de vrije loop te laten, hier in de rust en stilte die in Nederland nergens meer te vinden is, en voel me zo bekeken hier nu heel erg thuis.
Een paar uur geleden had ik Rina nog aan de telefoon en onder dit mooie korte emotionele gesprek, over het plan van het voorlezen door An van een brief door mij vandaag geschreven, op de begrafenis van Peter, zag ik een prachtige zonsondergang toen ik uit het raam keek, dit zei ik ook tegen Rina, achteraf besef ik dat dit wel heel bijzonder was bij haar was het morgen maar ook een beetje avond en ik zie hier dan dat dit ondanks alles ook hele mooie kanten heeft.

Maar toch,
Vandaag ben ik met het mooie weer (niet voor de boeren) toch enkele uren weg geweest naar Invercargill boodschappen doen en Bluff, dit is het einde van de wereld voor mij en velen die hier op bezoek komen, waarschijnlijk niet voor de mensen die er wonen hoewel het er wel een zo beetje uitziet zo links en rechts.
Een echte plaats dus om vanaf de kust en een hoog gelegen uitkijkpost eens uit te kijken over de zee je kijkt zo tussen de eilandjes door over de volle zee richting de zuid pool, waar vanaf hier geen land meer tussen is, dit is hier mooi aangegeven. Van deze eilandjes is Stewart Island het grootste.
Toen ik boven op de uitkijkpost stond te kijken en ondanks alles genoot van het uitzicht op de helderblauwe zee, besefte ik hoe mooi en waardevol het leven is en keerde met een goed gevoel en met mijn gedachte aan de gebeurtenissen van de laatste dagen terug naar de bewoonde wereld en besefte dat ik ook van die waardevolle dingen thuis met An, Fons, vrienden (vooral ook met Peter de afgelopen tijd en Rina) en verdere bekenden beleef alleen nu vallen ze veel meer op.

Corne en Rianne bedankt voor de fijne reactie. Ik ben bang dat ik om schrijver te worden veel meer zal moeten gaan reizen, ik weet niet of An daar zo gelukkig mee is.

De foto's bij dit bericht zijn gemaakt in Bluff er is er ook weer eentje extra voor Nick bij, als ik thuis kom wil ik van hem weten welke vogels dit zijn.

Houdoe,

Wim.

  • 11 Februari 2008 - 17:57

    Jack En Cor:

    Hallo Wim
    Heel veel sterkte met het overlijden van je kameraad Peter.
    Toch nog fijn dat je er nog even geweest bent voor dat je deze lange reis ging maken.
    We hopen toch dat je ondanks dit gebeuren de laatste weken van je vakantie er iets leuks van maakt.
    Wim sterkte en tot gauw en groeten aan Geert

    Groeten Jack en Cor


  • 11 Februari 2008 - 19:07

    Mart & Mariet:

    hey Wim

    heel veel sterkte met het verlies van jullie vriend Peter, dit geld natuurlijk ook voor An & Fons.
    als wij jouw verhalen lezen is het een heftige vakantie met mooie belevingen en herinneringen, wij hopen dat je het goed kunt aklimatiseren als je weer terug bent in dit kikkerlandje. hopenlijk tot op mijn zus zijn 50ste verjaardag, om te genieten van jouw verhaal op de andere kant van deze aardbol.
    groeten.

  • 12 Februari 2008 - 17:07

    Thei En Koos:

    Hallo Wim
    Via Rina zijn wij vandaag op jou site gekomen.
    En wij beseffen wat jij voor onze Peter hebt betekent.
    Hartelijk dank voor alles wat je voor hem en Rina deed en nog steeds doet.
    Het is zwaar om hem te moeten verliezen.
    Tot ziens.
    Koos ( zus van Peter ) en Thei.

  • 12 Februari 2008 - 20:29

    Frits En Till:


    Hallo Wim.
    We volgen je al vanaf het begin op deze reis, en willen nu toch een korte reactie geven,op de zeer emotionele gebeurtenissen. We hopen dat, zoals jij het zo geweldig schrijft, je in de natuur de rust krijgt om het verlies van je goede vriend Peter een plek te geven.
    Verder nog een hele goede reis, en we blijven je volgen. Groetjes en tot ziens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Invercargill

Mijn eerste reis

India Goa en omstreken

Recente Reisverslagen:

27 November 2008

snik heet

22 November 2008

Goa en meer

17 November 2008

Goa

05 Maart 2008

Weer thuis bij vrouw en kind,

01 Maart 2008

Bisse wiet van hoes?

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 41318

Voorgaande reizen:

18 Januari 2013 - 13 Februari 2013

Kenia, vakantie en "ontwikkelingshulp.

06 Januari 2012 - 15 Februari 2012

3e maal..... New Zealand

14 November 2009 - 05 December 2009

Mijn eerste reis

14 November 2009 - 05 December 2009

India Goa en omstreken 2009

Landen bezocht: